Een mobiele bestelapplicatie voor je horecazaak biedt vele voordelen, zoals een verbeterde mobiele ervaring, transparante communicatie, klant inzichten, een groter marktbereik en een sterk merkimago. Neem contact op met Unipage voor gepersonaliseerde oplossingen.
Laten we meteen met de deur in huis vallen. Het leeuwendeel van de online bestellingen die consumenten dagelijks plaatsen gaat via mobiele toestellen. Maar liefst 70%! Als horecazaak achterblijven is dus geen optie. Of je nu een frituur, snackbar of restaurant uitbaat. De mobiele revolutie is er eentje om te omarmen! We zetten de voordelen van een mobiele bestelapplicatie voor jou op een rijtje.
Het aantal mobiele gebruikers stijgt nog dagelijks. Zorg er dus voor dat de mobiele bestelervaring door de gebruiker als optimaal wordt gepercipieerd. Akkoord, bestelprocedures kunnen geïntegreerd worden binnen de huidige website. Toch zijn smartphonegebruikers het gewoon terug te kunnen vallen op apps om snel en eenvoudig eten te bestellen met minimale interactie. Ga dus voor de sterkst mogelijke mobiele ervaring!
Consumenten houden van heldere communicatie. Dat is niet anders wanneer het gaat over online bestellingen. Al zeker wanneer de grote honger van de partij is. Eenvoudig bestellen, op tijd en stond een melding over de leveringstijd, informatie over opgelopen vertraging, … De consument behoudt graag overzicht en controle.
Ook wanneer je bepaalde marketingacties hebt gepland, is duidelijke communicatie primordiaal. De kracht van dergelijke acties is tweeledig: het is een manier om aan klantenwerving te doen en een mogelijkheid om specifieke items uit je aanbod uit te lichten. Goede voorbereiding is dus essentieel. Met de juiste notificaties krijgt de bezoeker informatie over de geplande acties en de voorwaarden.
Het spreekt voor zich dat een mobiele bestelapplicatie je heel wat inzichten kan opleveren over het gedrag, de wensen en noden van je klanten. Een belangrijke bron voor data-analyse met andere woorden. Zo verwerf je informatie over de gemiddelde uitgaven per bezoek, de frequentie en de patronen van de bezoeken, de voorkeuren voor specifieke gerechten of dranken, noem maar op.
Op basis van dergelijke trends en cijfers kan je nog eenvoudiger aanbiedingen inplannen, specifieke producten uitlichten, promoties afstemmen op specifieke gasten, etc. Het uitwerken van marketingacties verloopt bijgevolg een pak efficiënter en effectiever.
We gaven het eerder al aan. Ongeveer 70% van de online bestellingen wordt geplaatst via mobiele apparaten. Reken daar nog eens bij dat een persoon gemiddeld 1 keer per week een afhaalmaaltijd bestelt, en je weet dat mobiele aanwezigheid serious business is voor je horecazaak.
Een mobiele bestelapplicatie is dus een opportuniteit om je marktbereik te vergroten. Aanwezigheid van de app in App Store of Play Store verhoogt de awareness. Je zal nieuwe klanten werven, bestaande klanten nog beter kunnen faciliteren en ook geografisch breid je je actieradius sterk uit. Win-win dus!
Een eigen mobiele bestelapplicatie straalt vertrouwen uit. Let wel op, vertrouwen kan je alleen maar winnen door een applicatie die goed functioneert. Leg de ontwikkeling dus zeker in handen van een expert ter zake. Vermijd kopieergedrag, maar streef naar een applicatie die zich onderscheidt van datgene wat de concurrenten doen. Een buitengewone app is een uitgelezen kans om je eigen merk te promoten, een sterk imago op te bouwen.
Jouw eigen mobiele bestelapplicatie in de App Store of Play Store? Dat kan! Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren, we bekijken samen de mogelijkheden en zorgen voor een gepersonaliseerde oplossing.
Wij contacteren u binnen de 24u voor een demo