Een bestelkiosk is de ideale manier om de efficiëntie van jouw horecazaak te verhogen en de klantervaring te verbeteren. Maar wist je ook dat je een bestelkiosk volledig kan personaliseren? Zo haal je pas echt alles uit deze slimme manier van bestellen. Door de bestelkiosk te personaliseren past ze perfect bij de identiteit van jouw zaak en de behoeften van de klanten. In deze blogpost gaan we dieper in op waarom personaliseren zo belangrijk is en hoe je het effectief doet.
Het eerste wat je kan personaliseren is de visuele uitstraling van de bestelkiosk. Dit is belangrijk om de merkidentiteit van jouw horecazaak te versterken. De visuele uitstraling houdt in dat de kleuren, logo’s en lettertypen die kenmerkend zijn voor jouw zaak, terugkomen in het design en de interface van de kiosk. Op die manier wordt het een verlengstuk van jouw merk en past het perfect in het interieur in plaats van een losstaand apparaat in jouw zaak.
Maar waarom is een goede merkidentiteit zo belangrijk? Wel, het zorgt voor herkenning en creëert vertrouwen bij de klant. Stel dat jouw restaurant bijvoorbeeld een rustieke uitstraling heeft, kun je dit weerspiegelen in de bestelkiosk. Belangrijk is dat de look en feel in elke stap van het bestelproces terugkomt. Dit zorgt bovendien ook voor een professionele uitstraling.
Personaliseer jouw bestelkiosk volledig op maat van jouw horecazaak. Een vlot en efficiënt bestelproces voor zowel jou als de klant.
Naast de visuele uitstraling kan je ook jouw menu volledig personaliseren. Denk hierbij aan het aanbieden van specifieke opties voor vaste klanten of het optimaliseren van de volgorde waarin gerechten worden getoond. Wist je dat een bestelkiosk zelfs gegevens kan verzamelen en gebruiken om aanbevelingen te doen op basis van populaire keuzes? Een handige manier om de klanttevredenheid én jouw omzet te vergroten.
Een tweede manier om jouw menu te personaliseren is op basis van de seizoenen. Door met seizoensgebonden menu’s te werken zorg je voor voldoende afwisseling bij je klanten. Daarnaast kan je ook speciale aanbiedingen in de kijker zetten op basis van bepaalde periodes. Zorg er steeds voor dat speciale aanbiedingen duidelijk en op een opvallende plek getoond worden. Zo is de kans groter dat klanten deze ook effectief kiezen. Een gepersonaliseerd menu voelt voor klanten steeds aan als maatwerk, wat opnieuw voor een professionele uitstraling zorgt.
Als je restaurant of horecazaak zich in een toeristisch populair gebied bevindt, of je krijgt heel wat diverse groepen over de vloer, kan een meertalige service een wereld van verschil maken. Mensen voelen zich namelijk veel meer op hun gemak wanneer ze in hun eigen taal kunnen bestellen. Het neemt een grote drempel weg en vergroot de toegankelijkheid van jouw zaak. Op basis van jouw cliënteel kan je dus de bestelkiosk personaliseren met de talen die voor jou relevant zijn.
Door de interface te voorzien met meerdere talen vergroot je niet enkel de toegankelijkheid maar het zorgt er ook voor dat klanten sneller en efficiënter hun bestelling kunnen plaatsen. Ze verliezen geen tijd meer met het proberen begrijpen van de menukaart waardoor ze ook minder frustraties zullen hebben. Hoe vlotter het bestelproces verloopt hoe beter de klantenervaring zal zijn.
Je kan heel eenvoudig een loyaliteitsprogramma integreren in jouw bestelkiosk. Klanten kunnen zo punten verzamelen, beloningen claimen en gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen op basis van hun aankoopgeschiedenis. Door klanten een reden te geven om steeds weer terug te komen, versterk je de loyaliteit en bouw je een trouwe klantenbasis op. Door je loyaliteitsprogramma te koppelen aan de bestelkiosk, kunnen klanten bij elke bestelling een gepersonaliseerde aanbieding of korting ontvangen.
Met een bestelkiosk van Unipage loopt jouw horecazaak op wieltjes. Door het eenvoudig bestel- en betaalproces kort je elke bestelling in met gemiddeld 3 minuten per klant. Heb je nog vragen rond bestelkiosken? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren of vraag een demo aan via het contactformulier.
Wil je meer informatie of een vrijblijvende offerte? Neem dan gerust contact op met één van onze experten.
Wij contacteren u binnen de 24u voor een demo